global template Steeds meer jongeren met een game verslaving - Community Forum Headquarters - ps3-forum.nl

Springen naar inhoud

Welkom op ps3-forum.nl

Dit is de plek waar vele gamers samenkomen.. Je kan nu gratis een account aanmaken. Hiermee kun je berichten en onderwerpen plaatsten op het forum. Als je al een account hebt kun je hier Inloggen of een Account Aanmaken.
topic
Foto

Steeds meer jongeren met een game verslaving

- - - - - game verslaving jongeren nu.nl

Advertentie

topicad1 topicad1

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
Er zijn 11 reacties in dit onderwerp

Poll: Gameverslaafd of niet? (17 gebruiker(s) hebben cast gestemd)

Hoeveel uur per week game jij?

1. Tussen 0 en 4 uur per week (2 stemmen [11.76%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 11.76%

2. Gestemd Tussen 4 en 8 uur per week (4 stemmen [23.53%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 23.53%

3. Tussen 8 en 12 uur per week (4 stemmen [23.53%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 23.53%

4. Tussen 12 en 16 uur per week (1 stemmen [5.88%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 5.88%

5. Meer dan 16 uur per week (6 stemmen [35.29%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 35.29%

Stem Gasten kunnen niet stemmen

megalolzz95

megalolzz95

Buitenlander

• Oude crew
  • 3065 berichten

Onlangs kwam er een nieuwsbericht naar buiten op nu.nl over gamende jongeren. Uit een onderzoek van de NOS was gebleken dat het aantal gameverslaafde jongeren is gegroeid met 66% ten opzichte van de afgelopen 2 jaar. Tevens is de leeftijd van deze jongeren omlaag gegaan, namelijk van gemiddeld 15 naar ongeveer 11 jaar. 

Daarnaast vinden jongeren de gameverslaving steeds meer een taboe, wordt verteld, en laten zich hierdoor niet zo snel meer behandelen hiervoor.

Volgens verslavingskliniek Jellinek heb je een gameverslaving als je meer dan 16 uur per week gamet en daardoor slechter functioneert.

Ik ben erg geschrokken, maar zal door deze uitkomst niet minder gaan gamen, denk ik.......

Wat vinden jullie van dit onderzoek en de uitkomst? Vind jij dat je te veel gamet, of denk jij zelfs dat jij een gameverslaving hebt?

Vul de poll in en laat in een reactie achter of je een gameverslaafde bent of niet!

Bron: http://www.nu.nl/alg...ers-stijgt.html

PSN: Megalolzz95
Steam: siard95
Origin: Megalolzz95
Follow me on Twitter: @siardhoutstra

Geplaatste afbeelding

avatar and signature provided by @qlymax

Michael

Michael

Eigenaar van ps3-forum.nl

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 844 berichten

Goh, mijn mening is dat tegenwoordig niets meer mag en alles moet.

Als je meer dan 16uur per week gamed heb je een verslaving??? Pure zever.

Geef mij een nieuwe game en ik kan op 1 dag wel 16uur spelen en vervolgens weken mijn games niet aanraken.

En wat als je verslaaft bent? Dan gaat jouw functionaliteit achteruit ??

Ik denk persoonlijk dat door alle stralingen / uitlaatgassen / pestisieden en ga zo maar verder veel schadelijker zijn dan een persoon die 16 uur gamet.

Ik vind het persoonlijk een heel slecht beeld geven. Mensen die teveel gamen moeten hiermee stoppen en moeten meer gaan bewegen.. Met als gevolg dat er heel wat jongeren meer op straat beginnen hangen om dan over te schakelen naar drugs / alcohol. Is dat dan beter dan gamen ??

Persoonlijk vind ik dat ze alles opblazen. Oke, het kan schadelijk zijn voor je gezondheid, maar denk niet dat er veel dingen zijn die goed zijn voor je gezondheid hoor..

Eigenaar van ps3-forum.nl en 7nu.net

Check ook eens onze facebook pagina en Twitter pagina van ps3-forum.nl

b71c8z.jpg

Jochem

Jochem

Oude crew

• Oude crew
  • 464 berichten

Tsjah... Beetje onzin allemaal vind ik. Ik game zelf in de week echt meer dan 16uur in de week, maar ik functioneer daardoor echt niet minder dan bijvoorbeeld een vriend van me die helemaal niks met gamen doet. Daarnaast doe ik ook nog aan zaalvoetbal en voetbal ik geregeld opstraat, ook daar presteer ik niks minder door het gamen. Gamen heeft nou eenmaal een slechte achtergrond door het aantal gekken die er door doordraaien en vervolgens een aanslag plegen, maar vergeten word dat deze mensen gestoord van hun zelf zijn, daar kan in mijn ogen een game niks aan doen.

Sprayman666

Sprayman666

Forum Legende

• Oude crew
  • 1387 berichten

Geloof best dat er aardig wat game verslaafden rond lopen, als ik naar de uren kijk ben ik er zelf ook eentje.

Denk dat het ook ligt aan hoe mensen(ouders) ermee omgaan.

ik werk 40uur per week dat maakt me nog geen workaholic.....

Mensen die iedere dag 1 biertje of wijntje drinken zijn alcholist.

Kids die tot huilens toe ragen en met dingen gooien zijn in mijn ogen verkeerd bezig, of mensen die

vergeten te eten omdat ze "moeten"gamen, tja......

Er rust een taboe op iedere verslaving zeker als je ervoor in therapie moet.

in therapie gaan beteknt ook minderen met waar je aan verslaafd bent vandaar dat mensen er niet aan willen beginnen.

Owen en ik gamen beide veel, maar als het zonnetje schijnt zijn we buiten en niet achter de console.

Denk dat men zich moet afvragen waarom er zoveel kids te veel gamen.

Ik leg het dan deels neer bij de ouders die denken dan: laat ze maar kunnen ze mij ook niet lastig vallen.

Ga ik hierdoor minder gamen?? neh dacht het niet..

Spray And Pray This is for those who just like to point, shoot and hope things die

wlkownz

wlkownz

GTA V NO-LIFER

• Leden
  • 910 berichten

4 tot 8 uur per week..

Ik game haast niet meer..

Ik denk dat aankomende vakantie wel 16+ word, mot toch wat doen eh :P

Nu is het meer films kijken en school...

Vroeger, toen ik 10 t/m 13 jaar was, begon zelfs op 9 was ik zwaar verslaafd op aan WarRock,

In het weekend zat ik het wel 12 uur te spelen, moet je nog de 4/5 uur per dag optellen doordeweeks. :)

Dat is nu gelukkig weg :P 

Toen ik mijn PS3 kocht was ik goed verslaafd aan mw3. Toen kwam bf3 en bo2 er ook nog aan.

Maar heb ik gelukkig achter me gelaten..

Hiero dus 4 t/m 8 u de week ;) (School week)

Denk 12 t/m 16 in vakantie 

76561198028453958.pngAddFriend.png

5nv4ptckg.jpg

Sander

Sander

boe.

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3189 berichten

In een normale schoolweek game ik eigenlijk niet tot nauwelijks. 0 tot 4 uur dus. In een vakantie (zoals nu) wel wat meer, maar ik kom niet aan de 16 uur.

Eigenlijk ben ik het 100% eens met Mich hierover. Je mag niks meer, bla bla. Kijk, vanaf 16 uur per week kan je verslaafd zijn. Maar dit is voor elk apart, en dit kun je niet in het algemeen stellen dat dit voor iedereen geldt. Het is een persoonsgebonden kwestie, geen algemene. 

Enjoy, life is too short to be angry.

megalolzz95

megalolzz95

Buitenlander

• Oude crew
  • 3065 berichten
Voor de duidelijkheid, meer dan 16 uur gamen en dat hier je functionaliteit obder gaat lijden. Vergeet vooral dat tweede deel niet!
PSN: Megalolzz95
Steam: siard95
Origin: Megalolzz95
Follow me on Twitter: @siardhoutstra

Geplaatste afbeelding

avatar and signature provided by @qlymax

Mativo

Mativo

FoG Member

• Oude crew
  • 1423 berichten

Probleem is dat je een gameverslaving hebt als je meer dan 16 uur gamet EN slecht functioneert. Je kan prima 16 uur gamen en sociaal zijn  zonder dat je tijdens je sociale leven graag wilt gamen. Dan ben je niet verslaafd. Een verslaving is iets dat je een drang hebt om iets te doen. Slecht functioneren is bijvoorbeeld amper sociaal contact omdat je direct uit school gaat gamen of zelfs school skipt om te gamen. De enige reden dat de leeftijd omlaag is gegaan omdat steeds jongere kinderen in contact komen met elektronica . Mijn buurjongetjes van 6 en 5 spelen de gehele dag Minecraft op hun tablet. 

We moeten niet vergeten dat gamen ook heel erg gezond is. Maar dit is een heel andere discussie.

Ik zelf game gemiddeld 8-12 uur per week en in de vakantie wel meer 16 als ik niet hoef te werken. 

Of ik verslaafd ben? Zeker niet!

|| Columnist || Storyteller || PlayStation 4 Owner || FIFA15/BFH/ ||

MelvinR

MelvinR

Turns out PC is OP ...

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1420 berichten

Aangezien ik niet slecht functioneer en gewoon sociaal contact maak en normale vrienden heb, denk ik dat ik niet echt verslaafd ben, maar ik game wel echt heel veel. Toch boeit het me niet zo heel veel aangezien games mijn engels een enorme boost heeft gegeven. Verder heb ik nooit echt moeite met school of andere dingen door het gamen dus ik vind het allemaal wel goed zo :P.

Whut Whut, in da butt.

YT: http://www.youtube.com/melvinrijkers

76561198009979192.png

14ub40l.png

Jelle

Jelle

PC gamer

• Leden
  • 715 berichten

Dat iedereen een sociaal leven heeft met gamen is natuurlijk mooi, maar kan je ook zonder gamen? Als Geert Wilders morgen je Playstation of computer kapot slaat hoe lang kan je dan zonder gamen zonder psychisch te worden? Want dat vind ik ook een deel van een verslaving.

PSN: Jelle_98NL
Battlelog: http://battlelog.bat.../772040720/ps3/ 

Joerivw1

Joerivw1

Forum Verslaafd!

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 108 berichten

Haha ik doe met een vriend een presentatie over gamen en games xD

In een dia gaan we het ook hebben over gameverslaving en de informatie van jellinek kan ik wel goed gebruiken! Thnx

En btw mijn mening:

Pure poep! Als ik niet op school zit of aan het volleyballen ben, zit ik op mijn laptop of PS3, maar of ik daardoor gelijk verslaafd ben? Echt niet! Ik volleybal echt veel liever dan dat ik game... En als ik een nieuw spel krijg is het begrijpelijk dat je die zo snel mogelijk wilt gaan spelen. Ook al die enquêtes die je op school moet doen, komt dit er ook altijd in voor. Gameverslaving kan wel erg zijn, maar ja zo ernstig snel krijg je het nu ook weer niet. Als je gamen leuk vindt, hoef je niet perse verslaafd te zijn!

Timothy

Timothy

Ready 4 PS4

• Leden
  • 721 berichten
Er zijn ook vele artikelen die zeggen dat naast veel gamen, slechte school resultaten en geen sociaal leven, dat drugsgebruik om non-stop door te kunnen spelen gebruiken. Speed, cocaïne en XTC worden vaak gebruik om door te spelen en drank en hasj om vervolgens tot rust te komen. Dit zijn vaak de 'echte' verslaafden, maar vormen maar een klein percentage van de verslaafden.

PSN: bluesmurf2011

Geplaatste afbeelding

Advertentie

topicad2 topicad2

Dit forum wordt onderhouden VR Master